fbpx

Programma

Op 23 mei ontving TONIA de bezieler van het unieke Infotainment concept.  Paul Meert begeleidde ons die avond in het K.A.N.-principe. Keuze, Attitude en Nu, drie simpele woorden maar met heel veel diepgang.  Tussen de verschillende gangen van het menu nam hij ons mee in drie reflectiemomenten over hoe we bewuster met elkaar kunnen omgaan in het bedrijfsleven.  Van het Nu-moment naar Attitude of Aandacht tot Keuze.  Met een grappige noot en praktische voorbeelden verschafte hij het publiek een inzicht in hoe je veranderingen in je bedrijf door alle medewerkers kan laten aanvaarden.  Hoe communiceer je in één keer de strategische transformatie van jouw bedrijf.  Hoe zorg je ervoor dat je jouw onderneming kan transformeren met een totaal andere aanpak?

Het gesprek aan elke tafel gaf aan ieder van ons een ander inzicht rond deze drie kernbegrippen.

Vergaderen we om te vergaderen? En zijn we wel aanwezig in de vergadering, zitten we wel in het Nu moment?  Velen zien vergaderen als iets nuttigs, het draagt bij tot het gelijkstemmen van de snaren, opdat we duidelijk naar onze interne en externe klant kunnen communiceren. Dit  gebeurt bij voorkeur dan weer face-2-face opdat je dan makkelijker je boodschap kan overbrengen.

Attitude of Aandacht, hoe zien wij de klant?  Wat is voor jou een ideale klant? Iemand die gedwee zegt dat je product of dienst goed is?  De meesten hebben liever een kritische klant, waarvan je kan leren en waarmee je je bedrijf, je medewerker kan bijsturen om steeds beter te worden.  Luisteren of aandacht besteden aan je klant, iedereen in het bedrijf dezelfde attitude.  Dat laatste maakt het verschil, en dus moet de boodschap die je overbrengt hierop gericht zijn volgens Paul Meert. Infotainment is 360 graden communicatie, van de receptionist tot de CEO, van de arbeider aan de band tot de boekhouding.  Alle neuzen in dezelfde richting krijgen, aandacht hebben voor wat er leeft op de werkvloer en die attitude ook uitdragen  naar je klanten.  Op die manier maak je van je klanten ambassadeurs!

Het laatste begrip, Keuze, lijkt voor de hand te liggen.  Maar uit zijn ervaringen en uit de vele boeken die hij gelezen heeft, vertelt hij ons dat de meeste onder ons geen keuze kunnen of willen maken.  We vallen terug op onze omgeving, op wat we horen in de media, wat anderen ons zeggen of ons doen geloven. 

Alle deelnemers trokken lessen van deze amusante en gezellige avond en koos voor:

  • NU doen in plaats van NIET doen
  • Probeer te veranderen
  • Besteed tijd en aandacht aan personeel
  • Out of the box denken
  • Do not take anything for granted!

TONIA dankt Paul zijn NU-moment, tijdloos leven, zo geraken we ondergedompeld in een sfeer van kalmte en rust.  Het NU-moment betekent dat we over meer energie beschikken en dat we het leven als zinvoller gaan ervaren. Door die nieuwe levensstijl voelen we ons evenwichtiger, creatiever en zelfverzekerder.  En willen we dat niet allemaal?